دلایل خراب شدن بک لایت و نخوه تعمیر آن

دلایل خرابی بک لایت و نحوه تعمیر آن


یکی از مشکلات رایج در تلویزیون‌های LED و LCD خرابی های مربوط به بک لایت دستگاه است که در این مقاله‌ی اهواز سرویس به بررسی دلایل خرابی بک لایت و نحوه تعمیر آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید و در صورت نیاز به هر گونه تعمیرات تلویزیون‌های LED و  LCD با کارشناسان فنی اهواز سرویس (06134470344) تماس حاصل فرمایید. معمولا در گذر زمان بک لایت تلویزیون به دلایل مختلفی آسیب می‌بیند که این آسیب اثراتش را در کیفیت تصویر تلویزیون نشان می‌دهد، به این صورت که ممکن است تصویر تار، سیاه یا خط خطی شود. لازم به ذکر است بک لایت تلویزیون‌های LCD  تا حدودی بیشتر از تلویزیون های LED می‌باشد هر چند تفاوت ساختاری آنچنانی ندارند به جز اینکه در تلویزیون های ال سی دی به جای لامپ‌های ال ای دی از لامپ‌های فلئورسنت استفاده شده است.

شما می توانید برای تعمیر تلویزیون سامسونگ به مرکز اهواز سرویس مراجعه کنید تا در اولین فرصت تعمیرکار مرکز مشکل شما را حل نماید.

در صورت مشاهده‌ی علائم زیر مشکل از بک لایت تلویزیون شما می‌باشد:

1- تلویزیون تصویر ندارد اما صدا دارد.

2- در نقاط مختلف تصویر نقاط نورانی، سیاه و تاریک دیده میشود.

3- بخشی از تصویر تیره میشود.

4- پس از روشن کردن تلویزیون، لوگوی شرکت سازنده ظاهر میشود ولی تصویری دیده نمیشود.

رفع مشکلات ناشی از بک لایت:

  • قطع و وصل شدن تصویر

اگر تصویر تلویزیون شما به حالت چشمک‌زن درآمده است اولین دلیل احتمالی آن که باید بررسی شود، وضعیت بک لایت آن است. اگر لامپ های بک لایت آسیب ببینند تصویر شروع به چشمک زدن میکند که در این صورت باید بک‌لایت تعویض شود. در صورت بروز این مشکل میتوانید با کارشناسان اهوازسرویس در بخش تعمیر تلویزیون در اهواز تماس حاصل فرمایید.

  • تار یا سیاه شدن تصویر

اصولا تیره و تار شدن تصویر تلویزیون به دلیل آسیب دیدن بک لایت دستگاه است. برای اطمینان از وضعیت سلامت بک لایت تلویزیون می‌توانید با استفاده از چراغ‌قوه، یک نور مورب روی صفحه تلویزیون بیندازید اگر تصویر واضح‌تر دیده شد پس قطعا مشکل از بک لایت است. در این صورت توصیه می‌شود دیگر تلویزیون را روشن نکنید چرا که ممکن است به برد پاور تلویزیون آسیب وارد کند و هزینه تعمیرات چند برابر شود.

سخن پایانی

 نکته مهم در تعمیرات بک لایت تلویزیون این است که دوباره این مشکل به سرعت برای دستگاه شما بوجود نیاید .بک‌لایت  تلویزیون معمولا 3 تا 5 سال عمر دارند که این بسته به روشنایی استفاده شده در تصویر و میزان استفاده از تلویزیون و برخی عوامل دیگر متفاوت است. اما با رعایت کردن نکات مراقبتی می تواند بر عمر بک لایت تلویزیون شما تاثیر گذار باشد. از جمله قرار دادن تلویزیون در محل مناسب، تنظیمات روشنایی تصویر، خاموش کردن تلویزیون هر 2-3 ساعت در حد 10-15 دقیقه. 

برای تعمیر تلویزیون ال جی در اهواز به مرکز ما مراجعه کنید تا تکنسین ها و متخصصین ما در مرکز اهواز سرویس نسبت به رفع مشکل دستگاه شما اقدام نمایند.

 


مرکز تعمیرات اهوازسرویس با برخورداری از متخصصین با سابقه کاری بالا و کارشناسان مجرب در زمینه تعمیرات بک لایت تلویزیون تلویزیون سامسونگ ، تلویزیون ال جی در اهواز ، اسنوا ، ایکس ویژن ، شیائومی ، سونی و… در خدمت شما همشهریان گرامی است .جهت ثبت درخواست تعمیرات با شماره مرکز تماس اهوازسرویس تماس بگیرید تا در اسرع وقت یک کارشناس تعمیرات مختص برند دستگاهتان برای شما اعزام شود.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان