نحوه تمیز کردن و تعویض کردن فیلتر کولرگازی


کولرگازی در فصل های گرم سال نقش بسیار مهمی در متعادل و خنک کردن خانه ها دارد. این دستگاه هم مانند سایر وسایل التکرونیکی خانگی نیاز به مراقبت دارد. فیلتر کولر ذرات معلق و آلودگی های موجود در هوا را میگیرد تا هوای ورودی به فضا کاملا تمیز  و تصفیه باشد، بنابراین مهم ترین قسمت کولر که نیاز به تمیزکردن دوره ای و مرتب دارد، فیلترهای کولر می‌باشد.

تمیز کردن فیلترها به بهبود عملکرد کولر کمک میکند ولی توجه داشته باشید که بهتر است هر سال نسبت به تعویض این فیلترها اقدام کنید چرا که باعث افزایش طول عمر کولرگازی و اسپلیت نیز میشود. تمیز کردن یا تعویض فیلترهای کولرگازی یا اسپلیت با وجودی که یک کار بسیار ساده است و چند دقیقه زمان لازم دارد اما گاهی ممکن است به دلیل آشنا نبودن به قطعات دستگاه، مشکلی در اتصالات آن ایجاد شود. بنابراین  برای این کار تا حد امکان سعی کنید با یک تعمیرکار کولرگازی و اسپلیت تماس بگیرید.

در این مقاله  از اهواز سرویس نحوه تمیز کردن و تعویض کردن فیلتر کولرگازی را بررسی میکنیم. اهوازسرویس با چندین سال سابقه و تجربه موفق در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی، آماده ارائه هر گونه خدمات و تعمیرات لوازم در محل برای شما همشهریان عزیز می‌باشد. برای ثبت درخواست تعمیرات لوازم برقی خانگی خود میتوانید با شماره 06134470344  تماس بگیرید. و یا درخواست تعمیرات خود را در سایت ما ثبت کنید.

چند وقت یک بار فیلتر کولرگازی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن فیلترهای کولر توصیه میشود که هر دو ماه یک بار فیلتر را دربیاورید، تمیز کنید و بشویید. البته در مکان هایی که آلودگی هوا بیشتر است فیلترهای کولر ممکن است زودتر نیاز به تمیزکاری داشته باشند. در مناطق جنوب کشور که تقریبا شبانه روز باید کولر روشن باشد و تا حدودی گردوغبار زیادی در هوا وجود دارد، توصیه میشود که ماهی یک بار نسبت به تمیز کردن فیلترهای کولر گازی یا اسپلیت اقدام کنید.

نحوه تمیز کردن فیلتر کولرگازی و اسپلیت

  • در گام اول حتما باید کولر را خاموش کنید، علاوه بر این فیوز برق کولر را نیز قطع کنید و دوشاخه آن را از پریز جدا کنید.
  • فیلترها را باز کنید: در دو طرف پنل دستگاه فرورفتگی هایی وجود دارد که فیلترها در آن جا داده شده است. باید لبه فیلترها را از این فرورفتگی ها خارج کنید تا فیلتر آزاد شود.
  • فیلتر را در یک تشت آب قرار دهید و کاملا تمیز بشویید. البته برای شستن فیلتر نیازی به مواد شوینده ندارید.
  • پس از شستشو و تمیز شدن کامل فیلتر، باید اجازه دهید که کاملا خشک شود و سپس آن را مجددا در جای خود قرار دهید.

نحوه تعویض فیلتر کولرگازی یا اسپلیت

  • برای این کار نیز در اولین قدم باید کولر را خاموش کرده و فیوز برق آن را قطع کنید و همچنین دوشاخه آن را از پریز جدا کنید.
  • فیلترها را دربیاورید(مطابق توضیحات بالا).
  • – در صورتی که گردوغبار گرفته بود و قابل شستشو بود نیازی به تعویض نیست اما اگر با چربی و آلودگی های غیرقابل شستشو گوشیده شده بود حتما نسبت به تعویض آن اقدام کنید. چرا که ممکن است در دراز مدت به برد اصلی دستگاه آسیب برساند.

درصورت نیاز به انجام تعمیر کولرگازی در اهواز می‌توانید با شماره 06134470344 جهت ثبت درخواست تعمیرات تماس حاصل فرمایید تا در اولین فرصت یک متخصص تعمیرات کولرگازی و اسپلیت مختص برند دستگاه شما برای شما اعزام شود.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان