تفاوت کولر گازی با کولر آبی و ویژگی های مدل اینورتر

در این مقاله میخواهیم نمای کلی از ساختمان کولر گازی و اجزای تشکیل دهنده آن بدانیم و همینطور به انواع آن اشاره کردیم تا تفاوت هایشان را درک کنید. هدف از این امر آشنایی شما با اجزا این دستگاه و نحواه عملکرد کولر گازی است و همینطور انتخاب مراکز مجاز برای تعمیر آنها است. اگر می خواهید بیشتر در مورد این وسیله پرکاربرد در روزهای گرم تابستانی بدانید با این مقاله همراه باشید.

ساختمان کولر گازی

کولر گازی ها نسل جدید، دستگاههای خنک کننده خانگی هستند که نسبت به کولر های آبی و قدیمی از مزیت های بیشتری برخوردار هستند. وظیفه کولر گازی، جمع آوری هوای گرم و رطوبت محیط و تبدیل آن به هوای خنک ومطبوع است. ساختمان کولرهای گازی شامل دو بخش است:

اجزای مکانیکی کولر گازی

کمپرسور(موتور)

کندانسور(تقطیرکننده)

اوپراتور( تبخیر کننده)

گاز مبرد ( گاز خنک)

لوله مویی

اجزای الکترونیکی کولر گازی

الکتروموتور فن

برد

فیوز حرارتی

سنسور

خازن

تابلو برق

اگر به دنبال مرکزی برای تعمیر کولر گازی در اهواز هستید با ما همراه باشید تا بگوییم چرا می توانیم گزینه انتخابی شما باشیم.ما در اهواز سرویس شما را تنها نخواهیم گذاشت.

انواع کولر گازی در بازار

کولر گازی یک تکه یا پنجره ای

کولر گازی دوتکه یا اسپلیت

کولرهای گازی یا یک تکه هستند که به کولرهای پنجره ای یا پرتابل معروف هستند. نوع دوم هم دوتکه هستند یعنی از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل شده اند که به آنها اسپلیت می گویند.

مزیت کولر گازی نسبت به کولر آبی

شاید از خود بپرسید که چه تفاوتی بین کولر گازی ها و کولرهای قدیمی وجود دارد. خوب باید بگوییم کولر گازی رطوبت موجود در اتاق را جمع آوری می کند و هوای خشک و خنک را به ارمغان می آورد. اما کولرهای گازی با استفاده از رطوبت دمای اتاق را خنک نگه می دارند.

امروزه محققان دریافتند که خنک کنندگی حاصل از کولر گازی برای سلامت و ایمنی افراد گزینه مناسب تری هستند. برخی از مزیت های آن شامل:

  • رشد کمتر باکتری ها و مواد حساسیت زا و دارای آلرژی برای انسان
  • ایجاد هوای مطبوع و مناسب در روزهای گرم
  • کاهش حشرات مانند پشه و مگس در محیط خانه
  • خواب راحتر و عمیق
  • کاهش استرس و کم طاقتی
  • کاهش حملات افراد آسمی یا دچار مشکلات تنفسی

کولر گازی اینورتر چیست؟

تفاوت این کولر گازی ها با نوع قدیمی آن فقط در نوع کمپرسور آن است که در قدیم از کمپرسورهای دورثابت و اکنون از کمپرسورهای دور متغییر استفاده می کنند. این یعنی، دیگر مثل قبل ترموستاتی در دستگاه وجود ندارد که با تشخیص دمای محیط شروع به خاموش کردن دستگاه بکند و در استارت دوباره دستگاه به یکباره برق زیادی را وارد دستگاه کند و این مسئله با دورمتغیر موتور نسبت به دما کنترل می شود و باعث شوک دستگاه و مصرف بالای برق نمی شود.

از کجا تعمیر کار مناسب پیدا کنم؟

قطعاً این وسیله پرکاربرد در طول زمان ممکن است دچار ایراد یا مشکل فنی شود. بنابراین شاید به این فکر افتاده باشید در این مواقع چه کار کنید. شما می توانید با تماس با مرکز اهواز سرویس به راحتی مشکل خود را برطرف کنید.

اهواز سرویس با دارا بودن تکنسین های دوره دیده و متعهد توانسته مجموعه قابل اعتمادی را کنار هم گرد آورد. تکنسین های ما با دارا بودن مهارت و تجربه کافی در امر تعمیر انواع کولر گازی و اسپلیت در اهواز می توانند گزینه خوبی برای انتخاب شما باشند. تعهد، مسئولیت پذیری و حسن اخلاق از مواردی هستند که ما در مورد گزینش سرویس کاران خود همواره مدنظر قرار داده ایم.

مرکز معتبر برای سرویس و تعمیر کولر گازی در اهواز

قطعاً مراکز تعمیراتی بسیاری ممکن است در اطراف شما وجود داشته باشد اما خوب بهتر است در هنگام انتخاب مرکز موردنظر خود نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

  • گواهی معتبر و پروانه کار در حوزه موردنظر
  • پشتیبانی قوی
  • کارشناسان پاسخگو و پیگیر
  • تعمیرکاران خوش اخلاق و ماهر
  • استفاده از قطعات اصلی و اورجینال

اهواز سرویس به عنوان یکی از مراکز معتبر در زمینه تعمیر، نصب و سرویس انواع لوازم خانگی است. در صورت هر گونه مشکل کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید تا در اسرع وقت مشکل شما را بررسی و به تعمیرکاران مربوطه ارجاع بدهند.

هیچ نظری وجود ندارد

تفاوت کولر گازی با کولر آبی و ویژگی های مدل اینورتر
  • سلام، مهمان