آشنایی اولیه با داکت اسپلیت


داکت اسپیلت چیست؟

داکت اسپلیت یکی از سیستم هایی است که این روزها بسیار مورد توجه سازندگان مراکز و ساختمان ها و تالار ها و … قرار گرفته است و در بسیاری از پروژه ها از آن استفاده می شود.در این مقاله از شرکت اهواز سرویس با هم به بررسی داکت اسپلیت به طور خلاصه می پردازیم. در مقالات بعدی به طور کامل به بررسی تخصصی داکت اسپلیت و انواع مشکل ها و راه حل های آن می پردازیم.

داکت اسپلیت چیست ؟

دستگاه هایی که سرما و گرما را بوسیله کانال های موجود در سقف انتقال می دهند را داکت اسپلیت می نامند و این دستگاه ها در انواع برند ها و قیمت ها در بازار موجود است.

فن کویل که در یک قسمت سقف تعبیبه شده است ، از آن به تمام اتاق ها می توان کانال کشی انجام داد تا هوای گرم یا سرد بودن هر یک از اتاق هارا به صورت جداگانه و بوسیله ترموستات نصب شده بر روی دیوار و کنترل های نصب شده روی هر دیوار تنظیم نموداگر شما به فکر خنک کردن خانه خود هستید داکت اسپلیت جزو ساده ترین و بهترین گزینه برای شما است.
داکت اسپلیت برای کسانی که قصد دارند تا فقط اتاق یا محیط کوچکی را خنک یا گرم کنند به علت هزینه های نگهداری و نصب آن مناسب نمی باشد و از دستگاه های تهویه دیگری می توانند استفاده کنند.

مزایای داکت اسپلیت عبارتند از:

 

1.فراهم کردن گرما و سرما در زمستان و تابستان برای تمام فضای خانه

2.داکت اسپلیت هوا را در همه ی قسمت های خانه به طور یکسان پخش می کند

3.قیمت و هزینه ی مناسب برای خانه های بزرگ زیرا دیگر نیازی نیست برای هر اتاق اسپلیت جداگانه نصب شود

انواع و اقسم داکت اسپلیت در ظرفیت های مختلف بسته به فضای خانه یا مجتمع و طراحی انعطاف پذیر

مهم ترین مزیت این دستگاه کم سر و صدا بودن آن است

فاکتور تاثیر گذار بعدی برای انتخاب داکت اسپلیت زیبایی آن است زیرا  تنها اجزای قابل مشاهده آن کندانسور های نصب شده بر روی زمین یا پشت بام هستند و به هیچ وجه بر زیبایی فضای استفاده شده تاثیر منفی نمی گذارند.

اگر از این وسیله به طور درست نگهداری شود و سرویس سالیانه آن توسط متخصصین انجام شود عمر آن تا دهه ها افزایش می یابد

پس از رسیدن به دمای مورد نظر برای اتاق ها سیستم هاخاموش شده و سرعت موتورها کاهش می یابد.

طول لوله کشی تا حداکثر 50 متر و حداکثر ارتفاع 30 متر

عیب اصلی داکت اسپلیت :

داکت اسپلیت نسبت به چیلر و مینی چیلر همواره دارای مصرف برق بالاتری بوده و این مشکل را جزو اساسی ترین مشکل داکت اسپلیت می توان دانست اما با این وجود بازهم مصرف برق داکت اسپلیت از اسپلیت های دیواری کمتر است


چنانچه برای تعمیر داکت اسپلیت در اهواز شما مشکلی بوجود آمد و یا دیگر کیفیت و کارایی اولیه را نداشت می توانید جهت اعزام کارشناس برای عیب یابی و تعمیر با شماره 06134470344 تماس بگیرید تا یکی از متخصصین تعمیرات این وسیله برای شما فرستاده شود

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان