دلایل روشن نشدن مایکروفر و صفحه نمایش

چهار دلیل اصلی در روشن نشدن صفحه نمایش مایکروفر

مایکروفر به دلیل سرعت بخشیدن به کارهای آشپزی از جمله گرم کردن غذا و گاها پختن غذا، امروزه یکی از وسایل ضروری در تمامی خانه ها به حساب می‌آید. اما هر از گاهی برخی قطعات آن دچار مشکل میشوند و باعث اختلال در عملکرد طبیعی دستگاه میشوند. در این مقاله ما دلایل روشن نشدن مایکروفر، خاموش شدن ناگهانی دستگاه و روشن نشدن صفحه نمایش را بررسی کرده و راه حل هایی برای تعمیر دستگاه معرفی میکنیم. با ما همراه باشید.

یکی از اصلی ترین دلایل این خرابی، ایجاد مشکل در برد اصلی و میکروسوییچ‌ها است. اما دلایل دیگری از جمله سوختن فیوزها و ترانس های ولتاژ نیز میتواند منجر به روشن نشدن یا خاموششدن ناگهانی مایکروفر شود. با این مقاله از شرکت اهواز سرویس همراه باشید ضمنا در صورت لزوم و نیاز به تعمیر دستگاه میتوانید با کارشناسان اهواز سرویس به شماره 06134470344  جهت راهنمایی تماس حاصل فرمایید.

میکروسوییچ درب مایکروفر

میکروسوییچ های درب مایکروفر به صورت متوالی کار میکنند و به همین دلیل در صورت خرابی هر کدام از آنها، مایکروویو روشن نخواهد شد. سوییچ های درب مایکروفر بعد از بسته شدن درب دستگاه شروع به کار میکنند و بعد از باز شدن درب، جریان برق را قطع میکنند. در صورتی که صفحه نمایش سالم است اما مایکروویو کار نمیکند پس مشکل از سوییچ درب آن است.  

سوختن فیوز شیشه ای

روشن نشدن صفحه نمایش مایکروفر میتواند به دلیل سوختن فیوز شیشه ای یا ترانس روی برد مایکروفر باشد. گاهی به دلیل نوسانات برق نوسانات شدید برق این قطعه میسوزد و باعث میشود مایکروفر کار نکند.  توجه داشته باشید که فیوز سوخته‌ی مایکروویو قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

خراب بودن قفل درب

اگر مشکلی در قفل درب مایکروفر ایجاد شود، کارکرد مایکروفر دچار اختلال میشود و ممکن اصلا روشن نشود. قفل درب مایکروفر از یک میکروسوییچ و یک قلاب تشکیل شده. خراب شدن قلاب ها باعث میشود که درب دستگاه بسته نشود.

سوختن ترانس های ولتاژ

وظیفه‌ی ترانس های ولتاژ تامین توان الکتریکی لازم برای مگنترون برای تولید امواج و گرم کردن مواد داخل مایکروفر است. در صورت خراب شدن ترانس ولتاژ، مگنترون هم ولتاژ مناسب جهت تولید امواج و گرم کردن مواد را نخواهد داشت. ترانس سوخته حتما باید تعویض شود چرا که قابل تعمیر نیست.

ذکر این نکته ضروری است که  برای تعویض قطعات الکترونیکی هر دستگاه برقی حتما از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید، چرا که به دلیل ولتاژ بسیار بالا ممکن است شوک الکتریکی یا برق گرفتگی اتفاق بیفتد.

درصورت نیاز به انجام تعمیر مایکروفر در اهواز می‌توانید با شماره 06134470344 جهت ثبت درخواست تعمیرات تماس جاصل فرمایید تا در اولین فرصت یک متخصص تعمیرات مایکروفر مختص برند دستگاه شما برای شما اعزام شود.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان