دلایل اصلی در روشن نشدن لباسشویی

7 علت روشن نشدن ماشین لباسشویی در اهواز سرویس

ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین لوازم برقی خانگی است که وجود آن در هر خانه‌ای ضروری است. به همان میزان که نیاز به این دستگاه حس میشود، کارکرد نادرست آن باعث اختلال در نظم و سرعت کارها در خانه میشود و باید در اسرع وقت عیب‌یابی و تعمیر شود. در این مقاله 7 دلیل اصلی را که باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی می‌شود در اختیار شما می‌گذاریم تا حداقل بتوانید عیب یابی اولیه را انجام دهید و سپس با کارشناسان اهواز سرویس تماس بگیرید تا جهت تعمیر در محل حاضر شوند. با این مقاله از شرکت اهواز سرویس همراه باشید ضمنا در صورت لزوم و نیاز به تعمیر دستگاه میتوانید با کارشناسان اهواز سرویس به شماره 06134470344  جهت راهنمایی تماس حاصل فرمایید.

1.خرابی تایمر ماشین لباسشویی

تایمر یکی از مهمترین قطعات ماشین است و کارکرد صحیح لباسشویی به سالم بودن تایمر بستگی دارد. جهت تست سالم بودن تایمر لباسشویی به یک مولتی‌متر نیاز دارید که ترمینال ورودی و خروجی را تست کنید. البته عیب یابی و تعمیر کردن تایمر ماشین لباسشویی حضور یک متخصص حرفه‌ای را می‌طلبد و کار افراد عادی نیست.

2.خرابی صفحه کلید یا صفحه نمایش

در صورتی که صفحه نمایش لباسشویی کار نمیکند ابتدا باید جریان برق را چک کنید. اگر مشکلی در جریان ورودی برق نبود پس صفحه نمایش خراب شده و باید تعویض شود. جهت تست صفحه کلید، کلیدهای آن را فشار دهید، اگر بعضی از کلیدها کار نمی‌کنند پس مشکل از صفحه کلید است و باید تعویض شود.

3.خراب بودن فیوز حرارتی

داغ شدن بیش از حد دستگاه باعث سوختن فیوز حرارتی میشود و در نتیجه ماشین روشن نمی‌شود. بعد از عیب یابی و رفع مشکل این قطعه، حتما دلیل سوختن فیوز حرارتی را بررسی کنید.

4.خرابی فیوز شیشه‌ای

در صورت ورود بیش از حد جریان برق به ماشین لباسشویی، دستگاه دچار اورلود(overload) شده و باعث سوختن فیوز شیشه ای میشود. با سوختن فیوز، لباسشویی کار نخواهد کرد. با استفاده از یک مولتی متر فیوز را تست کنید و در صورت سوخته بودن آن را تعویض کنید.  بعد از تعویض فیوز حتما دلیل سوختن آن را پیدا کنید که برای فیوز جدید مشکلی پیش نیاید.

درصورت نیاز به انجام تعمیر لباسشویی در اهواز می‌توانید با شماره 06134470344 جهت ثبت درخواست تعمیرات تماس جاصل فرمایید تا در اولین فرصت یک متخصص تعمیرات لباسشویی مختص برند دستگاه شما برای شما اعزام شود.

5.خراب بودن برد اصلی

به ندرت اتفاق می‌افتد که بدر اصلی ماشین دچر مشکل شود اما در صورت آسیب دیدن این قطعه، باید تعمیر و در صورت لزوم تعویض شود.

6.اشکال در جریان برق ورودی

مشکل داشتن برق ورودی به دستگاه باعث میشود لباسشویی روشن نشود. با یک فازمتر میتوانید جریان برق را چک کنید و در صورتی که فازمتر ندارید یک دستگاه دیگر را به همان پریز برق وصل کنید و از سالن بودن آن مطمن شوید.

7.خراب بودن دوشاخه لباسشویی

اگر پریز برق بیرونی که ماشین با آن کار میکند سالم بود، دوشاخه لباسشویی را چک کنید و اگر ایراد داشت آن را تعویض کنید.

 

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان